Άρθρα
Χρήσιμα ένημερωτικά Άρθρα

Εργοθεραπεία:Πως μπορεί να βοηθήσει;
Η εργοθεραπεία είναι μια επιστήμη υγείας που επικεντρώνεται στο να βοηθά τα άτομα να αναπτύξουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για να συμμετέχουν πλήρως στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Στα παιδιά, ο στόχος της εργοθεραπείας είναι να υποστηρίξει την...

Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) και τρόποι αντιμετώπισης στην καθημερινότητα
Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) είναι μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή που επηρεάζει τη συγκέντρωση, την οργάνωση και την αυτορρύθμιση της συμπεριφοράς. Στα παιδιά εκδηλώνεται με επίμονα μοτίβα απροσεξίας και/ή...

Τραυλισμός: Όσα χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς
Ο τραυλισμός είναι μια διαταραχή της ροής της ομιλίας που εμφανίζεται με επαναλήψεις ήχων, συλλαβών ή λέξεων, παρατεταμένες παύσεις ή «μπλοκαρίσματα» που διακόπτουν την ευχέρεια του λόγου. Δεν είναι αποτέλεσμα άγχους ή μειωμένης νοημοσύνης. Αντίθετα, πρόκειται...

Κατάθλιψη στην εφηβεία
Η κατάθλιψη στην εφηβεία αποτελεί μια σοβαρή ψυχική διαταραχή που ξεπερνά τα φυσιολογικά συναισθηματικά σκαμπανεβάσματα αυτής της ηλικίας. Πρόκειται για μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από παρατεταμένη θλίψη, απώλεια ενδιαφέροντος για δραστηριότητες και...

Δυσλεξία: Έγκαιρη Αναγνώριση και Υποστήριξη
Ο International Dyslexia Association (IDA) αναφέρει τη Δυσλεξία ως «μια ειδική μαθησιακή δυσκολία νευροβιολογικής αιτιολογίας, που χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην ακριβή και/ή ευχερή αναγνώριση λέξεων, την ορθογραφία και τη γραπτή έκφραση. Οι δυσκολίες...

Οργάνωση του παιδικού γραφείου: πώς το περιβάλλον επηρεάζει τη μάθηση;
Ο χώρος όπου μελετά ένα παιδί έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από ό,τι συχνά φανταζόμαστε. Η επιστημονική έρευνα έχει δείξει ότι το φυσικό περιβάλλον επηρεάζει τη συγκέντρωση, τη μνήμη και την ψυχική ευεξία. Ένας καλά οργανωμένος και λειτουργικός χώρος μελέτης...

Back to school: Τι θα συζητήσω με το παιδί μου; Πώς θα το ενισχύσω και όχι να το κρίνω;
Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς είναι μια περίοδος γεμάτη συναισθήματα, τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς. Η ανυπομονησία για νέα ξεκινήματα συνυπάρχει με το άγχος για το άγνωστο, τις απαιτήσεις και τις προσαρμογές που θα χρειαστούν. Σε αυτό το...

Από την παραλία στο θρανίο: πώς θα πετύχουμε μια ομαλή μετάβαση;
Ο Σεπτέμβριος είναι πάντα ένας μήνας μετάβασης∙ οι ξέγνοιαστες μέρες του καλοκαιριού δίνουν τη θέση τους στη σχολική καθημερινότητα. Για πολλά παιδιά η επιστροφή στο σχολείο σημαίνει χαρά και ανυπομονησία, για άλλα όμως μπορεί να συνοδευτεί από άγχος, εκνευρισμό ή...

Παγκόσμια Ημέρα Roald Dahl: Η μαγεία του παραμυθιού στην ανάπτυξη των παιδιών
Κάθε χρόνο στις 13 Σεπτεμβρίου, τιμάται η Παγκόσμια Ημέρα Roald Dahl, αφιερωμένη στον διάσημο Βρετανό συγγραφέα που χάρισε στα παιδιά (και στους μεγάλους) μερικές από τις πιο αξέχαστες ιστορίες: Ο Τσάρλι και το Εργοστάσιο Σοκολάτας, Ματίλντα, Ο Μεγάλος Φιλικός...

Καλοκαιρινές συμβουλές για παιδιά σε πρόγραμμα λογοθεραπείας
Οι θερινές διακοπές είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τα παιδιά να ξεκουραστούν, να παίξουν και να περάσουν ποιοτικό χρόνο με την οικογένεια. Παράλληλα, είναι σημαντικό να διατηρηθεί η επαφή με τους στόχους της λογοθεραπείας, με ευχάριστο τρόπο. Ακολουθούν κάποιες...

Η Δύναμη του Πατέρα: Ο Ρόλος του στη Θεραπεία του Παιδιού
Με αφορμή τη Γιορτή του Πατέρα Στις οικογένειες που αντιμετωπίζουν αναπτυξιακές ή γλωσσικές δυσκολίες με τα παιδιά τους, η παρουσία της μητέρας είναι συνήθως πιο έντονη και αναμενόμενη. Όμως, ο ρόλος του πατέρα στη θεραπευτική διαδικασία δεν είναι μόνο υποστηρικτικός...

Πρακτικός Οδηγός για Γονείς: Διαχείριση Αισθητηριακών Δυσκολιών σε Παιδιά στο Φάσμα Κατά τις Διακοπές
Οι καλοκαιρινές διακοπές αποτελούν για πολλές οικογένειες περίοδο ξεγνοιασιάς και χαλάρωσης. Για τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, όμως, η απώλεια της καθημερινής ρουτίνας και οι αισθητηριακές προκλήσεις των διακοπών (όπως ήχοι, φώτα, πλήθη, νέες υφές) μπορούν να...

Απολογισμός της Σχολικής Χρονιάς Πώς Βοηθά το Παιδί να Αναπτυχθεί Συναισθηματικά και Μαθησιακά
Το τέλος της σχολικής χρονιάς είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για στοχασμό, αναγνώριση της προόδου και ενίσχυση της αυτογνωσίας του παιδιού. Ο απολογισμός – όταν γίνεται με τρόπο θετικό και μη συγκριτικό – συμβάλλει σημαντικά στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, της...

Πώς να Διατηρήσουμε Ενεργή την Ανάγνωση Κατά τη Διάρκεια των Διακοπών για Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Το καλοκαίρι είναι μια περίοδος ξεκούρασης, αλλά για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (όπως δυσλεξία, δυσαναγνωσία, ή μειωμένη φωνολογική επίγνωση), η μεγάλη διακοπή από την ανάγνωση μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια προόδου – το λεγόμενο «summer reading slide». Η...

Γιατί τα Θεραπευτικά Δεν Σταματούν με τη Λήξη της Σχολικής Χρονιάς
Με τη λήξη της σχολικής χρονιάς, πολλά παιδιά βιώνουν μια αναμενόμενη ανακούφιση, όπως και οι γονείς τους. Ταυτόχρονα, δημιουργείται η αίσθηση ότι και οι υπόλοιπες υποχρεώσεις —όπως οι θεραπευτικές παρεμβάσεις— μπορούν να «παγώσουν» έως το φθινόπωρο. Ωστόσο, η διακοπή...

Παγκόσμια Ημέρα Παιχνιδιού – Παιχνίδι με Νόημα για Κάθε Παιδί
Έχει παρατηρηθεί, κυρίως σε μαθητές που παρουσιάζουν κάποια μαθησιακή δυσκολία, να δυσκολεύονται να κάνουν γενικεύσεις, υποθέσεις, περιλήψεις, αλλά και να βρουν τις σημαντικές πληροφορίες ενός κειμένου. Το πρόβλημα αυτό μοιάζει μεγάλο. Με συγκεκριμένες στρατηγικές...

Σχέσεις Γονέων και Εφήβων: Πώς Διατηρούνται οι Ισορροπίες;
Έχει παρατηρηθεί, κυρίως σε μαθητές που παρουσιάζουν κάποια μαθησιακή δυσκολία, να δυσκολεύονται να κάνουν γενικεύσεις, υποθέσεις, περιλήψεις, αλλά και να βρουν τις σημαντικές πληροφορίες ενός κειμένου. Το πρόβλημα αυτό μοιάζει μεγάλο. Με συγκεκριμένες στρατηγικές...

Ψυχική Κόπωση Γονέων Παιδιών με Αναπτυξιακές Διαταραχές: Πώς Αντιμετωπίζεται;
Έχει παρατηρηθεί, κυρίως σε μαθητές που παρουσιάζουν κάποια μαθησιακή δυσκολία, να δυσκολεύονται να κάνουν γενικεύσεις, υποθέσεις, περιλήψεις, αλλά και να βρουν τις σημαντικές πληροφορίες ενός κειμένου. Το πρόβλημα αυτό μοιάζει μεγάλο. Με συγκεκριμένες στρατηγικές...

Ο Ρόλος του Γονέα στη Θεραπεία του Παιδιού
Έχει παρατηρηθεί, κυρίως σε μαθητές που παρουσιάζουν κάποια μαθησιακή δυσκολία, να δυσκολεύονται να κάνουν γενικεύσεις, υποθέσεις, περιλήψεις, αλλά και να βρουν τις σημαντικές πληροφορίες ενός κειμένου. Το πρόβλημα αυτό μοιάζει μεγάλο. Με συγκεκριμένες στρατηγικές...

Οριοθέτηση και Γονείς: Πώς Χτίζονται οι Σταθερές Σχέσεις
Έχει παρατηρηθεί, κυρίως σε μαθητές που παρουσιάζουν κάποια μαθησιακή δυσκολία, να δυσκολεύονται να κάνουν γενικεύσεις, υποθέσεις, περιλήψεις, αλλά και να βρουν τις σημαντικές πληροφορίες ενός κειμένου. Το πρόβλημα αυτό μοιάζει μεγάλο. Με συγκεκριμένες στρατηγικές...