Θεραπευτικές προσεγγίσεις

Makaton 1 & Makaton 2: Το Makaton είναι ένα γλωσσικό πρόγραμμα σχεδιασμένο να παρέχει τρόπους επικοινωνίας για άτομα, τα οποία δεν μπορούν να επικοινωνήσουν λεκτικά. Χρησιμοποιείται για άτομα με αναπτυξιακές διαταραχές, αυτισμό, Σύνδρομο Down, Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI), Επίκτητες Νευρολογικές Διαταραχές, οι οποίες έχουν επηρεάσει αρνητικά την ικανότητά τους να επικοινωνήσουν, όπως άτομα που έχουν υποστεί αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο.

(Πηγή: https://en.wikipedia.org/wiki/Makaton )
https://www.makaton.org/

Pecs  : To Σύστημα Επικοινωνίας Μέσω Ανταλλαγής Εικόνων (PECS) είναι μία μέθοδος παρέμβασης εναλλακτικής επικοινωνίας για άτομα με κάποια διαταραχή του φάσματος του αυτισμού ή συναφείς αναπτυξιακές δυσκολίες.
(πηγή: http://www.pecs-greece.com/pecs.php )
http://www.pecs-greece.com/pecs.php

Teacch: Η συγκεκριμένη μέθοδος προσπαθεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των ατόμων με αυτισμό, χρησιμοποιώντας τις καλύτερες διαθέσιμες προσεγγίσεις και μεθόδους που είναι γνωστές μέχρι τώρα, προκειμένου να εκπαιδεύσει και να διδάξει την αυτονομία.
(πηγή: http://www.autism.org.uk/about/strategies/teacch.aspx )
https://www.teacch.com/

Touch & Say: Κατά τη μέθοδο αυτή το άτομο χρησιμοποιεί χειρονομίες, όπου η κάθε χειρονομία αντιπροσωπεύει ένα φώνημα. Με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται στο άτομο αναπαραστάσεις και ενισχύουν την ανάπτυξη δεξιοτήτων λόγου, ομιλίας, ανάγνωσης και γραφής τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες.
http://www.learninglanguagetogether.com/index.html?tab=about&target=PTS-plug.htm¤cy=CAD

Lidcombe: Το πρόγραμμα Lidcombe είναι ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης γονέων από εξειδικευμένους λογοθεραπευτές για την παροχή καθημερινής θεραπείας στο οικιακό περιβάλλον ενός παιδιού που παρουσιάζει τραυλισμό τη στιγμή που αυτό τη χρειάζεται.
https://www.stammering.org/speaking-out/articles/treatment-early-stuttering-lidcombe-program

Camperdown: Το πρόγραμμα αυτό χρησιμοποιείται για εφήβους και ενήλικες που παρουσιάζουν τραυλισμό, χρησιμοποιώντας εκτεταμένη ομιλία (prolonged speech).
http://sydney.edu.au/health-sciences/asrc/clinic/adolescents/camperdown.shtml

Palin: Το Palin είναι μία μέθοδος πρώιμης παρέμβασης στον τραυλισμό για παιδιά προσχολικής ηλικίας εκπαιδεύοντας τους γονείς τόσο θεωρητικά, όσο και πρακτικά, έτσι ώστε να διαχειριστούν τη ροή ομιλίας του παιδιού.
Intensive Interaction: Το πρόγραμμα Εντατικής Αλληλεπίδρασης είναι μια προσέγγιση, στην οποία ο ειδικός είναι η βασική εκπαιδευτική πηγή, καθώς χρησιμοποιώντας τις εκφράσεις του προσώπου και τη γλώσσα του σώματος, εμπλέκει τον εκπαιδευόμενο σε μια εξελικτική ακολουθία δραστηριοτήτων κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Αναφέρεται σε άτομα με επικοινωνιακές και μαθησιακές δυσκολίες για την κατάκτηση των προ – γλωσσικών δεξιοτήτων της επικοινωνίας.
(πηγή: http://www.autismgreece.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=121&Itemid=56 )
http://www.autismgreece.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=121&Itemid=56

ABA: Το ABA είναι ένα πρόγραμμα παρέμβασης που αναφέρεται σε παιδιά με αυτισμό και έχει ως στόχο να καταστίσει το παιδί ικανό να λειτουργεί όσο το δυνατόν πιο ανεξάρτητα και με επιτυχία σε ποικίλα περιβάλλοντα, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο θετικής ενίσχυσης.
https://www.autismspeaks.org/what-autism/treatment/applied-behavior-analysis-aba

SI: Η αισθητηριακή ολοκλήρωση είναι μια νευροβιολογική διαδικασία, που οργανώνει τις αισθήσεις από το σώμα και από το περιβάλλον και καθιστά δυνατή την αποτελεσματική χρήση του σώματος μέσα στο περιβάλλον. Η αισθητηριακή ολοκλήρωση λοιπόν, είναι η ικανότητα να οργανώνει κανείς τις αισθητηριακές πληροφορίες για να μπορεί να τις χρησιμοποιήσει (Ayres, 1972)

Η παρέμβαση της Aισθητηριακής Ολοκλήρωσης ξεκίνησε από την εργοθεραπεύτρια Dr A.J. Ayres, τη δεκαετία του εξήντα. Αποτελεί μια μέθοδο παρέμβασης που απευθύνεται σε παιδιά με διαταραχές της αισθητηριακής επεξεργασίας, που παρουσιάζουν δυσκολίες στη μάθηση και την απόδοση τους στις καθημερινές δραστηριότητες .

Η παρέμβαση της Aισθητηριακής Ολοκλήρωσης ξεκίνησε από την εργοθεραπεύτρια Dr A.J. Ayres, τη δεκαετία του εξήντα. Αποτελεί μια μέθοδο παρέμβασης που απευθύνεται σε παιδιά με διαταραχές της αισθητηριακής επεξεργασίας, που παρουσιάζουν δυσκολίες στη μάθηση και την απόδοση τους στις καθημερινές δραστηριότητες (Ayres, 1972).

Λογοθεραπευτικό μασάζ: Η μέθοδος αυτή βοηθάει την ομαλοποίηση της επιτυχούς άρθρωσης και βελτιώνει τη φωνή και την αναπνοή κατά την ομιλία. Είναι μέρος ενός ολοκληρωμένου συστήματος ιατρικών και εκπαιδευτικών μεθόδων αποκατάστασης παιδιών, εφήβων και ενηλίκων με διαταραχές λόγου. Η εκπαίδευση έχει γίνει από την Sveltana Pahomova καθηγήτρια του κρατικού πανεπιστημίου της Μόσχας.
(πηγή: www.nataliayaroshevich.gr )

Attention Autism: Το πρόγραμμα Attention Autism στοχεύει στη διδαχή των ικανοτήτων της Προσοχής, της Επικοινωνίας και της Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης.

Hanen® “Teacher Talk ”: Η μέθοδος αυτή παρέχει στρατηγικές για την υποστήριξη της γλωσσικής ανάπτυξης, των αρχικών δεξιοτήτων ανάγνωσης και αλφαβητισμού καθώς και της κοινωνικοποίησης των παιδιών στα φυσικά εκπαιδευτικά τους περιβάλλοντα.